Przewodnik dla kupującego (4)
Uwaga: Rimontgó zaleca doradztwo specjalisty do spraw prawnych, podatkowych i innych związanych z sektorem nieruchomości. W tym przypadku nasi klienci mogą się z nami skontaktować, jeśli chcą otrzymać dane specjalisty, którzy pomogą w wątpliwościach.
Metody płatności i formalności
Metoda płatności
1. Jaka jest idealna metoda płatności przy zakupie nieruchomości?
2. Czy powinno się płacić gotówką za nieruchomość??
5. Czy jako kupujący może interesować mnie subrogacja hipoteki sprzedającego?
Formalności
1. Czy konieczne jest sformalizowanie kupna-sprzedaży w formie aktu notarialnego? Co mi on gwarantuje?
2. Kto zajmuje się formalnościami wpisu do aktu notarialnego i hipotecznego?
Metody płatności
1. Jaka jest idealna metoda płatności przy zakupie nieruchomości?
Istnieją trzy rodzaje form płatności:
– Jeśli ubiegamy się pożyczkę hipoteczną na zakup nieruchomości, z reguły płaci się kwotę całkowitą w momencie podpisania aktu notarialnego, chyba że opłatę uiszczono wcześniej, w formie zadatku, w tym przypadku wspomniana wartość odejmowana jest od kwoty, którą trzeba uiścić.
– W przypadku wcześniej uiszczonej zapłaty na rzecz nieruchomości, sprzedawca otrzyma różnicę między ceną, a kapitałem pozostałym do spłaty, ponieważ kwota niespłaconego długu zostanie potrącona na pokrycie opłat bankowych, w tym także anuluje poprzednią hipotekę.
– Opłatę wnosi się tylko raz.
2. Czy opłata za nieruchomość powinna być wniesiona za jednym razem?
Powinna być wniesiona, gdy nieruchomość jest wolna od obciążeń w Rejestrze, jeśli istnieją jakiekolwiek obciążenia (hipoteka, embargo), powinny być odjęte od ceny. Jest to wskazane wtedy, gdy akt podpisuje się bezpośrednio przed notariuszem, ponieważ w tym przypadku kupujący korzysta z natychmiastowej ochrony poprzez telematyczne wysłanie przez notariusza informacji o zawartej transakcji. Zgodnie z prawem można dostarczyć do 2500 euro w gotówce.
3. Jeżeli kupuje nową nieruchomość: jaką sumę pieniężną powinienem wpłacić przed podpisaniem aktu sprzedaży
Kiedy dokonywana jest częściowa wpłata z tytułu ceny ,,zakupu na mapie”, jeśli budynek jeszcze nie jest zbudowany, (zwykle wpłaca się 20-30% ceny poprzez okresowe płatności dokonywane w okresie zazwyczaj co 2 lata, tyle ile trwa budowa nieruchomości, deweloper jest prawnie zobowiązany do stworzenia ubezpieczenie gwarantującego zwrot dostarczonych kwot w przypadku niezgodności.
4. Czy przy podpisaniu prywatnej umowy sprzedaży nieruchomości należy uiścić całkowitą wpłatę, czy można rozłożyć ją na raty w momencie podpisywania aktu?
Jeśli podpisuje się prywatną umowę sprzedaży nieruchomości zazwyczaj opłatę rozkłada się na raty, pozostałą część wpłacając podczas podpisu aktu notarialnego. W tym przypadku sprzedający może oświadczyć, że jeśli kupujący nie zapłaci tej części, nieruchomość wraca w posiadanie sprzedającego.
5. Czy jako kupujący może interesować mnie subrogacja hipoteki sprzedającego?
Przede wszystkim, jeżeli sprzedawana nieruchomość jest obciążona hipoteką, kupujący może suborgować hipotekę i wejść w pozycję dłużnika przed bankiem. Kupujący oszczędza na kosztach otwarcia kredytu, a sprzedawca na kosztach istniejącego już kredytu hipotecznego. Sprzedający otrzyma cenę wynikającą z potrącenia zaległej kwoty pożyczki i innych niespłaconych rachunków. Konieczne jest, by bank zaakceptował kupującego jako kredytobiorcę.
Formalności
1. Czy konieczne jest sformalizowanie kupna-sprzedaży w formie aktu notarialnego? Co mi on gwarantuje?
Akt notarialny kupna-sprzedaży jest aktem, który przekształca kupującego w właściciela i służącym jako zapis w Rejestrze Własności. Funkcją tego zapisu jest pewne stwierdzenie o właścicielu dóbr i jakimkolwiek ciężarze na nim spoczywającym. Daje to gwarancję prawną i jest obowiązkowe w przypadku, gdy chcemy zaciągnąć pożyczkę hipoteczną.
2. Kto zajmuje się formalnościami wpisu do aktu notarialnego i hipotecznego?
Wpisem zajmuje się notariusz lub ,,gestor” (*hiszpańska instytucja zajmująca się zobowiązaniami fiskalnymi klientów) wybrany przez bank, w przypadku zaciągnięcia kredytu hipotecznego: notariusz tego samego dnia podpisuje akt prawny, w którym formalizowana jest transakcja kupna-sprzedaży, następnie odpis aktu należy zanieść do Rejestru , wraz z wniesionymi opłatami. Po rejestracji, wpisany akt zostaje zwrócony właścicielowi wraz z opłaconymi przez niego fakturami.
Artykuły: 1 – 2 – 3 – 4 – 5 – 6– 7
W przypadku chęci nabycia nieruchomości można zamówić katalogi i ulotki na temat nieruchomości na sprzedaż.